אילו בעיות התקשורת יכולה לפתור?

על איזה מצבים היא יכולה להקל?
במה התקשורת עם בעלי החיים עוזרת - בלוג - שפה אחת

אחד המקומות המורכבים לנו במפגש עם בעלי החיים המתגוררים אתנו, הוא חוסר היכולת להבין עד הסוף, אנחנו לא אותם והם לא אותנו. המצב הזה מכניס לא פעם לתסכול, מתח, חוסר אונים ואשמה אצלנו. מנגד יכול להכניס את בעל החיים לאי נוחות, בלבול, מתח או הבנה שגויה שיכולה להתגלם בהתנהגויות לא ברורות או “לא מותאמות”.
שימוש בכלי התקשורת מאפשר הבנה מלאה שלנו את בעלי החיים ומאפשר לנו להסביר להם את עולמנו, דבר המביא הרבה פעמים להקלה גדולה, לפתרון בעיות ולמערכת יחסים מלאה ומשודרגת. הנה סקירה קצרה למקומות בהם ניתן ורצוי להיעזר בכלי התקשורת:

פתרון בעיות התנהגות
הקלה על מתח, חוסר שקט ומצוקה לא מובנים.
פעמים רבות בעל החיים נמצא בחוסר שקט או מצוקה ואיננו יודעים מדוע. על פניו הכל בסדר גמור, אוכל, בריאות, אהבה ומרחב ובכל זאת משהו לא מסתדר.
ע”י שיחה נוכל לדעת מה מפריע. לפעמים נגלה שמה שהפריע לבעל החיים זמן כה רב הוא משהו שלא חשבנו עליו וכל כך פשוט לתיקון או שינוי.
לעתים, בעל החיים יראה מצוקה שיכולה לנבוע בגלל אי הבנה או בלבול. הבלבול יכול להיווצר מחוסר תקשורת, מאחר ובפעולות יומיות פשוטות אנחנו מעבירים מסרים סותרים, הגורמים לבלבול ותסכול אצל בעל החיים.
למידה שלנו להבין מתי אנחנו עושים את זה בלי לשים לב ואיך לעשות אחרת,
במקביל לשיחה עם בעל החיים והבהרה של כוונותינו ורצונותינו יכולה להביא להקלה מידית.
קשיים שיכולים לעלות במצבים כמו מעבר דירה, משפחה שנעדרת עקב חופשה, תינוק שמצטרף למשפחה, פרידה או כל שינוי משפחתי, יכולים להיות מוסברים בשיחת הכנה וכך למנוע את הקושי.

הכנה לקראת טיפול רפואי
ברוב המקרים הטיפול הרפואי נועד להקל על בעל החיים. עם זאת, חוסר הבנתו של בעל החיים את עולמנו, התהליך של הכנסה לכלוב, נסיעה למרחב אחר, אדם זר שמתקרב, מזרקים, ניתוחים, כדורים, חבישות, פעמים רבות יכניס את בעל החיים למתח רב, התנגדות, בלבול או דיכאון.
הסבר שלנו, תיווך והכנה מוקדמת יכולים להקל בצורה דרמטית על התהליך. בכך, גם על שיתוף הפעולה וההחלמה. ידוע כי שיתוף פעולה עם תהליך רפואי גורם להקלה והחלמה מהירה יותר, גם אצל בעלי חיים.
עזרה במציאת חיות שהלכו לאיבוד
לא צריך להסביר עד כמה זה כואב ובאיזו סערת רגשות אנו נמצאים כאשר בעל החיים שאיתנו אבד. יש פעמים שבעל החיים עצמו נמצא בקושי, בלבול, מתח או מצוקה.
היכולת להיות בקשר איתו לעזור לו לחזור, לעזור לנו להתמודד עם הקושי והמתח הוא הקלה גדולה. בנוסף, כמובן כמובן, האפשרות למצוא אותו או לעזור לו לשוב.

עזרה בתהליכי פרידה
החיים עם בעלי החיים מזמנים לנו רגעי פרידה קשים וכואבים, מכיוון שלא פעם אנו אלו שצריכים להחליט ולהתמודד ברגעים אלו עם דילמות לא פשוטות וחוסר אונים.
תקשורת עם בעלי החיים ברגעים ותהליכים אלו יכולה להקל עליהם, עלינו ועל כל דיירי הבית. התקשורת תאפשר לנו לבנות במשותף את תהליך הפרידה.
היכולת לכבד אותם ולדעת מה הם היו רוצים,
היכולת לאפשר לקולם להישמע. כך אנחנו יכולים ולנו לדעת איך הם היו רוצים לסיים את חייהם ומתאפשר לנו לקחת את ההחלטות מתוך שקט ושיתוף פעולה.
התקשורת נותנת לנו את היכולת לעשות תהליך שלם עבורם ועבורנו ולהמשיך הלאה כשליבנו מלא אהבה ולא טראומה וזיכרונות הסיום הכואבים. פרידה כזו היא כשלעצמה, תהליך של ריפוי ושלום פנימי.

פתרון קונפליקטים עם חיות הבר.
פעמים רבות אנו ניתקל בקונפליקט סביב אזורי מחיה, פלישה, מלחמה על מקורות מחיה ועוד. תקשורת עם בעלי חיים יכולה לפתור חלק מהקונפליקטים.
ברחבי העולם נעשית עבודה מועילה של מתקשרות עם בעלי חיים העוסקות בפתרון קונפליקטים עם חיות בר ויש אף קונפליקטים שמצריכים עבודה רחבה יותר.

קשר מלא, המאפשר הבנה קירבה ואהבה עמוקה יותר מזו שהכרנו
חישבו על בעל חיים שרוצה להגיד לנו משהו ולא יכול.
חישבו עכשיו עלינו: אם רק היתה לנו האפשרות להגיד ולדעת שהם באמת קולטים ומבינים אותנו. הרבה פעמים עצם התקשורת מביאה להקלה מאוד גדולה ולנינוחות שלא הייתה שם קודם. כשהמפגש מתקיים, אהבה גדולה משהכרנו מציפה אותנו ואותם.
תקשורת כזו מאפשרת קירבה, משחק, הומור ובכי, זהו רווח אדיר לכולנו.
תקשורת כזו מביאה לחיים יותר הרמוניים, להכרות מעמיקה ולהרבה שמחה סיפוק ושקט.
בואו נחשוב גם על היכולת שלנו להתקרב אל חיות הבר המופלאות בלי להתקרב אליהן פיזית, להכיר אותן, ללמוד אותן וללמוד מהן- זו מתנה מופלאה לנו ולהן.

למידה והקשבה לתודעה הגבוהה שלנו ושל בעלי החיים:
על ידי שניזכר ונפתח את היכולת לתקשורת עם בעלי החיים נפתח למעשה ערות, רגישות והקשבה לקורה סביבנו ובתוכנו. נאפשר לערוץ נוסף של מידע שממילא מגיע אלינו לעבור את ש”ג, את המחסום ולהגיע לתודעה שלנו.
אנחנו נפתח את היכולות שלנו כבני אנוש ונאפשר לחושים נוספים שלנו להתעורר.
כשנפגוש את התודעה שלנו, תהיה לנו האפשרות והזכות לפגוש גם את זו של החיות.
תהיה לנו הזדמנות להכיר אותן ולשמוע אותן.
מתוך פיתוח הקשבה יומיומית לעצמנו לסובבים אותנו, לטבע ולחי בתוכו, תתפתח בנו ההקשבה והדיוק שלנו במסע חיינו.

למען הסר ספק, תקשורת עם בעלי החיים היא כלי מופלא, אבל הוא כלי נוסף ולא יחיד.
זה נכון שתקשורת עם בעלי החיים הרבה פעמים עוזרת כמו מטה קסם ופותרת בעיות התנהגות, קונפליקטים, אי הבנות ועוד. אבל לא תמיד.
כמי שמלמדת את השיטה, חשוב לי להדגיש שחוץ מהיכולת המופלאה של התקשורת לעזור, ישנם מקרים בהם קיים צורך להיעזר באנשי מקצוע מתחום התזונה, האילוף והריפוי כדי לפתור קושי שנוצר. יהיו פעמים בהן יהיה צורך בשיתוף של מספר כלים, ממספר תחומים.
חשוב להתבונן על העבודה והעזרה לבעלי החיים ממקום של שיתוף פעולה למען הטובה הגבוהה ביותר.

מאמרים נוספים:

רוצה להעביר הלאה? שיתוף מכאן:

מאמרים אחרונים

האם הגדרות כמו חרדת נטישה אצל כלבים נכונות?
למה חשוב להבדיל בין פחד לחרדה ובין למידה לטראומה אצל כלבים וחתולים שחיים איתנו
חרקים בבית
סיפור על תקשורת עם קן טרמיטים
כלבה מתוחה שהתמוטטה והשתקמה
שינוי התנהגות ל בעלי חיים דרך תקשורת
כלב שהלך לאיבוד ונמצא
שיתוף בתהליך של ליווי, שחרור ואיחוד.

בא לך להירשם לעדכונים?

אני שולחת מייל רק פעם בשבוע - ביום שישי

שפה אחת - המרכז לתקשורת עם בעלי חיים

אשמח לחזור אליך

אשמח לחזור אליך

זה המייל שלי:  Moriah@safa-ahat.com

זה הנייד שלי:  050-7518181

אפשר גם לשלוח לי הודעה

*לפעמים צריך ללחוץ פעמיים על הכפתור כי הוא בודק אם המייל שהזנת תקין

דילוג לתוכן